Om u beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van functionele, analytische, social media, advertentie en tracking cookies en vergelijkbare technologie, die door ons of derden worden geplaatst. Nadere informatie over deze cookies kunt u vinden in onze cookiepolicy. Door hiernaast op "Ik ga akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website (bijvoorbeeld door op een link op deze website te klikken), gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies bij bezoek aan deze site.
Ik ga akkoord

Wat zijn knieklachten eigenlijk?

Knieklachten komen veel voor in Nederland. Bij knieklachten spreken we van pijn aan de knie en het niet of nauwelijks kunnen bewegen van de knie. Tussen de 13 en de 20 van de 1000 mensen in Nederland hebben last van knieklachten.

Ik wil van mijn kniepijn af

Knieklachten en oorzaken ervan

Er zijn verschillende soorten knieklachten waaronder slijtage van het kniegewricht, meniscusklachten, kruisbandletsel en instabiliteitsklachten. In veel gevallen is er geen directe oorzaak te vinden bij knieletsel. Soms is er sprake van een infectie of een kapotte knieband die als oorzaak kan worden aangewezen van knieklachten.

Hoe wij u kunnen helpen

Met behulp van oefeningen voor uw knieklachten kunnen wij veel oplossen. Binnen een paar behandelingen zijn uw klachten al sterk afgenomen. Direct van uw chronische klachten af? Ga voor Shockwave therapie.

Meer over shockwave therapie

Wat kunt u zelf doen bij knieklachten

  • Bij slijtage dient u de knie actief te blijven gebruiken. Het is wel belangrijk dat dit gelijkmatig en gedoseerd gebeurt.
  • Bij meniscusklachten is het belangrijk dat u uw knie goed koelt en genoeg rust geeft. Bij vermindering van de klachten dient u de knie weer meer te gaan gebruiken.
  • Zorg dat er bij het uitvoeren van activiteiten geen pijn ontstaat en dat de pijngrens niet wordt overschreden. Ook rust is erg belangrijk tussen oefeningen door.
  • Doe oefeningen als squats om uw knieën goed te blijven gebruiken. Ook na de knieklachten zijn dit soort oefeningen goed voor uw knieën.
  • ARES adviseert gedurende een eerste periode onder begeleiding te bewegen.

Contact